søndag 27. mars 2011

Egotripp til Tromsø.

Sist helg var jeg i Tromsø på årsmøte i Norges Quilteforbund. Det var meldt elendig vær, så fredag benyttet vi sjansen til å gå over til den andre siden av brua mens vinden ennå var ganske grei.

Her er utsikten fra hotellet vårt.

Inne i resepsjonen traff vi på denne karen, så her kunne vi bo trygt! Jeg bodde sammen med min gode venn Astrid. Vi har kampert sammen på mange årsmøter siden vi møttes for første gang på Quiltetur til Huston, USA,

i 1999. Noe av grunnen til at vi dro ser dere her. Vel, fristelser er til for å overvinnes, eller var det kanskje motsatt.... For en som er hekta på stoff er dette et farlig/dyrt sted å bevege seg! Vi fikk sett endel av Tromsø også. Til toppen i bakgrunnen går det en taubane, og den hadde jeg tenkt å ta. Men Turistinnformasjonen sa når siste bane gikk ned fra fjellet, mens jeg hadde tenkt å dra opp først. Misforståelse.... Fredag kveld var vi på akvariet og spiste verdens nydeligste fiskesuppe. Vi kunne også gå rundt i akvariet, og selene fikk være oppe lenger fordi vi kom. Lørdag kveld var det midnattskonsert i Ishavkatedralen, eller Tromsdalen kirke som den jo egentlig heter. Da så vi ikke det flotte glassmaleriet laget av Victor Sparre, så det gikk jeg tilbake og fotograferte en annen dag. Her er utsikten fra vårt hotellrom, med Tromsø domkirke som er en av landets største trekirker, til venstre. Jeg var med på en flott familiegudstjeneste søndag formiddag. Tromsø bibliotek ligger helt til høyre. Det var byens gamle kino, men har nå fått store vinduer og nytt innhold. Der var fullt av folk hele tiden, og jeg var innom flere ganger. Helt i forgrunnen noen av de gamle nydelige husene som sentrum var full av. Det snødde den siste kvelden, så da ble kirken ekstra flott.Tirsdag forlot vi Tromsø, og via Gardemoen landet jeg på Værnes i 40 sekundmeter. Jeg liker fremdeles ikke berg- og dalbane, men det gikk jo bra.

2 kommentarer:

Catharina sa...

såg ut som ein kjekk og dyr tur!!

Nils Ingar sa...

såg ut som ein herlig tur! Og Anna takker for kort :)
-Marie og Nils Ingar