søndag 15. februar 2009

Kona som skulle stelle hjemme...

Denne helgen var Arne på mannsweekend på Philipshaugen, så da var tiden kommet for å at fjorårets bursdagspresang skulle efektueres.

Presangen var altså et kvelds- og et morgenstell i fjøset en gang han var borte; siloen skulle være tatt opp, og jeg skulle ikke ha lørdagsvakt. Ja, ja; hva gjør man ikke for den kjærligheten!!!









De så ikke helt sjokkskadet ut og "opplainingen" var ganske bra når maten var servert. (Bildene ble tatt da Arne var tilbake, men de så omtrent likedan ut et døgn tidligere også). Bildene er nå mest til ære for Jona som var så flink til å synge!


Siden forrige helg har det blitt 37 cm snø, og jeg benyttet sjansen til å måke mange fine ganger. Men på tirsdag kommer slakteribilen, så då da må jeg nok melde pass og la Arne ta et tak med traktoren.

3 kommentarer:

Nils Ingar sa...

det er kjærlighet! ingen tvil om det nei... :)

Anonym sa...

Sidan det var mammaC som laga innlegg får eg gå til kommentarplass. Berre for å understreke innlegget til Nils Ingar: Den som veit kor lite glad ho er i sauer må desto meir beundre kor glad ho dermed må vere i meg for å gjennomføre eit slikt innlegg.
Elles var det kjekt på Phillipshaugen som vert for 30 mannfolk og bibeltimar v/ Odd Bondevik + Petter Dass-program v/ Bernt Bøe.
Virkar også familiært når Nils Ingar var den siste som hadde kvittert for nattleg brannrunde. Medan ungdommen hadde avslutta 00.40 heldt vi gamle ut til 00.50 på kvitteringslista.

Marie sa...

For ei bra kone! :)