søndag 20. januar 2008

"Vei i vellinga"

Stadig vekk trenger gamle foreldre noen spark bak. I julen begynte Catharina forsiktig å rydde i kjøkkenhyllene mine, (pappa mener de er våre...) ..når brukte du det sist? osv. Siden er det enklere å fortsette. Dagligtallerkenene ble fjernet (sier ikke hvor...) og en kasse fra kåret ble tømt og plassert her.
Dagens gjettekonkuranse blir: "Hva er forandret siden sist?"



Forrige helg var Nils Ingar hjemme. Da ble utejuletrelysene fjernet, en nedblåst takstein lagt på plass, et halvert postkassestativ reparert, og sannelig greide ikke Arne å kverke motorsagen også. Det siste var helt uten Nils Ingars hjelp. Han bare dokumenterte det. Jeg prøvde å forevige at de også fikk på plass en stein i muren mot fjøset, men da var batteriet på mitt nye fotografiapparat tomt.
At mattilsynet slår til hver gang Gunnveig og Simon er her, trenger vi jo ikke å gå nærmer inn på. Jeg har i hvert fall lært å være beredt!!
Marit og Håvard har tatt seg av hagen. Håper de ikke har gitt helt opp!!
- John Gudmund - han fikser det de andre ikke får til.
Stooor klem til dere alle fra mamma!!

4 kommentarer:

Nils Ingar sa...

alle nevnt, ingen glemt...
Det første eg legg merke til på bildet er at benken er rydda, men det var kanskje ikkje det du skulle fram til? Dei koppane som står på øverste hylla kan eg ikkje huske å ha sett der før.

Anonym sa...

kompostbøtta er borte, inkludert stativ...

Catharina, Eivind, Jona, Cecilie og Sondre sa...

Herlig!!! Du gjør meg stolt! -særs fornøgd med at kompostbøtta er flytta. -og det der ut til at det som stør i hyllene faktisk blir brukt!!

Marie sa...

Fint portrett av deg i avisa Arne! :)